A petstart.hu több, mint 10 éve foglalkozik állateledelek és felszerelések értékesítésével. 2021-ben úgy döntöttek, hogy kiszervezik a webáruház logisztikáját. Erről és a cég jövőbeni terveiről beszélgettünk Ujvári Árpáddal, a cég tulajdonosával.
Mióta foglalkozik a Petstart állatgyógyászati termékek értékesítésével?
Cégünk Állatorvosi Rendelőként és Gyógyszertárként 1992-ben kezdte meg működését. Idővel a szolgáltatások köre bővült állateledel és felszerelési tárgyak árusításával. A 2011-es évben indítottuk el webáruházunkat, felismerve az emberek egyre nagyobb igényét az online kereskedelem iránt.
2017-ben komoly fejlesztéseket hajtottunk végre az oldalon, melynek eredményeként egy rendkívül felhasználóbarát, jól átlátható internetes áruházat tudhatunk magunkénak. A barátságos árak és az állatorvosi tulajdonosi háttér is garantálja vásárlóink elégedettségét.
Mekkora a cég piaci részesedése?
Jelenleg kb. az első 10-15 webáruházhoz tartozunk forgalom tekintetében, ebben a szegmensben.
Hány féle terméket forgalmaz a webáruházotok?
Több, mint 4000 terméket forgalmazunk, ezeknek csak egy része van a raktárban.
Milyen szempontok alapján választottad a Logify-t logisztikai partnerednek?
Kb. 2-3 éve kezdtünk el gondolkozni a kiszervezett logisztikán. Több céggel felvettem a kapcsolatot, személyesen is ellátogattam hozzájuk. Alapos mérgelés alapján a Logify mellett döntöttem.
Mesélj a közös együttműködésről!
A Logify fulfillment központ egy viszonylag új szereplő a piacon, azonban az eltökéltségük és hozzáértésük hamar meggyőzött. Fontos szempont volt, hogy a fővároson belül ne külterületen, hanem belvárosi, frekventál, jól megközelíthető helyen legyen a bázis. Lehetőség volt személyes átvevőpont létesítésére, ami nagyon sikeres a vásárlók körében. Az integráció gyorsan, profi módon lezajlott, pedig nehezítette a munkát, hogy egyedi fejlesztésű áruházat kellett bekötni. Az adminisztrációs felületük egyszerű, könnyen átlátható, kezelése semmilyen nehézséget nem jelent. Mióta elkezdtük a közös munkát, teljesen kiszűrtük a hibalehetőségeket a rendszerből. A korábbiakkal ellentétben nincs hibásan összeállított csomag, hibás címzés, a késő délután leadott rendelés is másnapra a vevőnél landol.
Milyen kihívásokkal kell szembenéznie most ebben az időszakban a webáruházaknak?
Természetesen a jelenlegi politikai, gazdasági helyzet nem kedvez a webáruházaknak. Nálunk is tapasztalható visszaesés.
Milyen kitörési lehetőséget látsz jelenleg?
Minden eszközt bevetünk a vevők megtartásáért. Bevezetjük az aznapi kiszállítást Budapest területén, szélesítjük a termék palettát, igyekszünk minél több terméket folyamatosan alacsony áron tartani.
Ujvári Árpád, a petstart.hu webáruház tulajdonosa