8 marketing tipp Black Friday-re
Nyakunkon a Black Friday és Cyber Monday, ezért a Logify összeállított egy 8 pontból álló listát, mely segítségedre lehet egy sikeres Black Friday és Cyber Monday lebonyolításában 2021-ban.
1. Adj hozzá élő csevegést webáruházadhoz
Lehet, hogy van fizikai boltod is, de a pandémia miatt továbbra is sokan fogják az online vásárlást választani. Ez azt jelenti, hogy az ügyfeleknek kérdéseik lesznek és azonnali válaszra lesz szükségük. Mint például: van-e nagyobb méret az adott cipőből, mennyibe kerül a termék visszaküldése, cserélni lehet-e, stb. Az élő csevegés szolgáltatása nélkülözhetetlen az ünnepek idején, mivel ez segít bizalmat építeni ügyfeleid körében, a gyors kiszolgálás kényelmét kínálja, és megmutatja, hogy készen állsz a vásárlók kérdéseire. Ezt mindenképp valósítsd meg még most, ha még nem tetted meg, és a lehető leghamarabb tedd láthatóvá a webhelyeden.
2. Célozd meg ismét a webhelyedre látogatókat
A Black Friday kiváló alkalom arra, hogy újra kapcsolatba lépj a korábbi vásárlókkal és a webhely látogatóival, és ösztönözd őket arra, hogy újra látogassák meg webáruházadat. Többféleképpen is megcélozhatod ezeket a korábbi ügyfeleket, például a közösségi médiában, valamint a Google Display Hálózaton. Lépj egy lépéssel tovább, és célozd meg őket azokkal a termékekkel, amelyeket korábban a kosarukba tettek. Vagy küldj a hírlevélre feliratkozóknak emailt, amiben értesíted őket a közelgő ajánlataidról. Ez szintén bevált stratégia a látogatók vonzására a Fekete Péntek idején. Ha szélesebb közönséget szeretnél megcélozni, a közösségi média követőivel is kapcsolatba léphetsz úgy, hogy bejelentéseket teszel közzé a Black Friday előtti napokban. Ez azt a kettős célt szolgálja, hogy bejelented az akciót, ugyanakkor megmutatod a követőidnek, hogy érdemes továbbra is követni cégedet hasonló eladások és ajánlatok miatt. Mindkét módszer rendkívül költséghatékony, és mivel újra bevonja az ügyfeleket, nagyobb esélye van arra, hogy megtérüljön marketingbefektetésed.
3. Készíts leltárt
Ne kezdj úgy bele a Fekete Péntek akciódba, hogy nem készítesz előtte leltárt. Nincs annál kellemetlenebb, mikor olyan terméket adsz el, amiből nincs készleten, vagy csak nagyon kevés. A vevők nem szeretnek sokat várni, amit megrendeltek minél hamarabb szeretnék megkapni. Ezért mindenképp hozd szinkronba a webáruházadban elérhető készletet a valós raktári mennyiséggel, különbön sok elégedetlen vásárlót szerezhetsz.
4. Ellenőrizd és tedd ki jól látható helyre a GYIK-et
A megnövekedett kereslet miatt az ügyfélszolgálat munkatársai sokkal, de sokkal elfoglaltabbak lesznek. Ahhoz, hogy tehermentesíteni tudd őket és a lehető leggyorsabban eljuthasson az ügyfélhez az információ, tedd ki jól látható helyre a GYIK-et. Minél több információt adsz meg itt, és minél jobban átlátható, annál több problémát előz meg és ügyfélszolgálati munkatársaid munkáját is egyszerűsíti.
5. Jutalmazd az ügyfelek hűségét
Azok az ügyfelek, akiknek már volt pozitív kapcsolata termékeddel/márkáddal, nagyobb valószínűséggel vásárolnak Fekete Pénteken, mint azok, akik még nem. Tehát jutalmazd meg ezeket az ügyfeleket! Ennek több egyszerű módja van:
- kínálj nekik exkluzív kedvezményeket és akciókat, melyek a többi vásárló számára nem lesznek elérhetők
- azzal is jutalmazhatod kiemelt ügyfeleidet, hogy még a hírlevélre feliratkozottak előtt elküldöd nekik a Black Friday ajánlatodban szereplő termékeidet. Ezzel nem csak a legfontosabb vásárlóidnak jelented be az akciót, hanem izgalmat is kelt. Ezt tovább szegmentálhatod azokra a VIP ügyfelekre, akik egy bizonyos összeget meghaladó értékben költöttek az elmúlt évben
- a korai hozzáférés egy másik nagyszerű módja a meglévő ügyfelek jutalmazásának. A Fekete Péntek előtti estén egy maroknyi ajánlatot kínálhatsz olyan termékekre, amelyek várhatóan gyorsan elfogynak.
6. . Optimalizáld a termékoldalakat
A Black Friday és a Cyber Monday is jó alkalom a termékoldalak áttekintésére. Nézz át minden oldalt, és győződj meg arról, hogy jók a termékfotók, a rendelkezésre állás és a leírások helytállóak. Ha tudod, hogy bizonyos termékek elkelhetnek a közelgő vásárlási roham során, gondoskodj arról, hogy a vásárlók feliratkozzanak vagy értesítést kapjanak, amikor újra raktáron vannak.
7. Ne csak értékesíts, hanem építs közösséget is
Ugyan a Black Friday nagyszerű módja annak, hogy év végén megnyomjuk az értékesítést, de elkerülhetetlen azonban, hogy ez az értékesítési hullám alább hagyjon és visszatérjen a normális kerékvágásba. De ennek nem kell így lennie. Használd a Black Friday és a Cyber Monday lehetőséget arra is, hogy ne csak eladásokat hajts végre, hanem közösséget is építs. Használd ki a webhelyed megnövekedett forgalmát hírlevélre való feliratkozás növelésére, és gyűjts össze minél több e-mail címet. Motiváld a látogatókat, hogy regisztráljanak azzal az ígérettel, hogy exkluzív és korai hozzáférést kapnak az értékesítésekhez és eseményekhez, esetleg kedvezménykódot is felajánlhatsz.
8. Legyen rugalmas és egyszerű visszaküldési politikád
A rugalmas visszaküldési politika növeli a vásárlók bizalmát vállalkozásod iránt. Sok Black Friday vásárlás impulzív módon történik, és ennek kiaknázása érdekében biztosítsd a vásárlókat a rugalmas és könnyen érthető visszaküldési politikáról.
Ha a következő Black Friday idején már nem te szeretnéd dobozolni a napi több száz csomagot, akkor szervezd ki webáruházad logisztikáját és bízd a csomagolást profikra. Kérj személyre szabott ajánlatot még ma!