15 kérdés, melyet mindenképp tegyél fel ha logisztikai céget választasz

Nincs hiány fulfillment cégekben, melyek azt ígérik, hogy teljes mértékben átvállalják a webáruház tulajdonosok logisztikai feladatait.

Bizonyos szolgáltatók egymás alá licitálva próbálnak új ügyfeleket csábítani magukhoz. Hogy ez hova vezet? Az más kérdés.
Nagy hiba csupán az olcsó ár alapján mérlegelni és dönteni egy adott logisztikai szolgáltató mellett. Ezt a döntést  sokkal alaposabb elvek és adatok alapján kell meghozni.

 A logisztikai szolgáltatók összehasonlítása azonban bonyolultabb lehet, mint más szolgáltatások összehasonlítása. Ennek egyszerű oka van: a sok potenciális ügyfél nem tudja, mire kell figyelnie a választása során. Még a tapasztalt e-kereskedelmi veteránok sem tudják sokszor, mit kérdezzenek.

Ezért állítottuk össze egy 15 kérdésből álló listát, melyeket fel kell tenni egyrészt önmagadnak, másrészt potenciális logisztikai partnerednek.

A válaszok segítenek abban, hogy ne csak az igényeidnek leginkább megfelelő szolgáltatót tudd kiválasztani, hanem hogy jobban megértsd, mit csinálnak a fulfillment cégek és hogyan segítik a vállalkozásod növekedését.

Vágjunk is bele!

1.Milyen országokba vállal csomagküldést?

 Ez túlságosan nyilvánvaló kérdésnek tűnhet, amelyre ugyanilyen nyilvánvaló válasz („Mindenhová szállítunk!”), de ez nem mindig van így.  

Ha az e-kereskedelmei tevékenységedet határokon átnyúlóan végzed vagy tervezed a közeljövőben, akkor mindenképpen kérdezz rá, hogy az adott logisztikai cég szállít-e a számodra fontos országokba, milyen áron és kezel-e utánvétet az adott országban.

A Logify nemzetközi fuvarozó partnerének köszönhetően a világ bármely pontjára szállít, de az EU-n belüli szállításokra szakosodtunk, különösen a lengyel, román és szlovák piacokra. Együttműködünk több nagyobb fuvarozóval és több regionális kézbesítési szolgáltatóval annak érdekében, hogy a lehető legjobb árakat biztosítsuk, és a megtakarításokat ügyfeleinknek továbbítsuk.

2. Hogyan kezeli a a visszárukat? 

A visszaérkező áruk minden napos dolgok az e-kereskedelemben, különösen a divatiparban. Nem szokatlan, hogy a ruhák, cipők és hasonló cikkek egyharmada vagy ennél is több visszaküldésre kerül. 

Nem számít, milyen arányról beszélünk így is-úgy is logisztikai kihívást jelenthet, és jelentős fennakadást a munkafolyamatban.

Pontosan ezért olyan kényelmes, ha hagyod, hogy ezeket a folyamatokat egy logisztikai partner végezze. 

Mindenképp térj ki rá, hogy az általad értékesített termékek kiküldhetők-e újra, illetve mi ennek a költsége. 

A Logify kezeli a visszaküldött árukat, beleértve a termékek újracsomagolását. Kérés esetén fényképeket készítünk, hogy dokumentáljuk a visszaküldött áruk állapotát, és visszaküldjük a raktárba a partnereinktől kapott irányelvek alapján.                      E-kereskedelmi portálunkon minden visszaküldött és feldolgozott vagy éppen feldolgozásra váró csomag állapota nyomon követhető. 

3. Milyen határidőkkel dolgoznak?

Ez egy másik fontos kérdés: mennyi idő alatt fogy ki a raktárkészleted? Fontos tisztázni milyen gyakorisággal folyik a termékfeltöltés és készletezés a raktárban. Emellett persze az is szempont, hogy a befutó rendelésekre milyen gyorsan tudnak reagálni. Élő adatokat látnak és azonnal csomagolnak vagy a folyamat akár több napot is igénybe vehet?

A Logify-nál 24 órán belül felár nélkül raktárkészletre vesszük a beérkező árut, szerződés szerint a 12 óráig beérkező rendeléseket még aznap átadjuk a futárszolgálatnak, de gyakorlatban (természetesen kapacitásunktól függően) még a 17 óráig befutó rendeléseket is aznap feldolgozzuk. Utolsó GLS futárunk 18 órakor érkezik hozzánk. 

4. Milyen webshop motorral integrálható a logisztikai cég e-kereskedelmi platformja?

Van-e egyáltalán neki?

Az egyik legfontosabb kérdés, hogy a logisztikai cég rendelkezik- e speciális logisztikai szoftverrel? 

A webshop tulajdonosok elvárják, hogy minden automatizálva legyen, a legújabb integrációkkal, a lehető leggyorsabban.

Az általad keresett cég szoftvere integrálható a webshopmotoroddal? Mennyire gyors és egyszerű a rendelési adatok átadása? Rálátsz részletesen a csomagállapotokra? Hozzáférésed van a valós idejű adataikhoz? Ezek nagyon fontos szempontok.

Ha a bevételezés, komissiózás és csomagok kiküldése csupán szemrevételezéssel történik, akkor a hibaszázalék óriási és a logisztikai folyamatok nagyon lassúak és ember igényesek. Ez előbb utóbb hibákhoz, megcsúszott bevételezéshez és késői csomagkiküldéshez vezet. 

A Logify saját fejlesztésű logisztikai szoftvere API-n keresztül valós idejű információt ad vissza készlet adatokról, a rendelések állapotáról, visszaérkezett árukról. 

 5. Mi a határideje a megrendelések aznapi feldolgozásának?

A másnapi kézbesítés olyasvalami, amit a legtöbb ügyfél elvár. Ez azt jelenti, hogy egy bizonyos határidőig beérkező rendeléseket még aznap átadjuk a futárszolgálatnak, és minél később érkezik az adott futárszolgálat, annál jobb. 

Feltétlenül kérdezd  meg, hogy mikor van ez a határidő és mikor megy az utolsó futár az adott céghez.  A Logify-nál a másnapi kézbesítés határideje a különböző fuvarozóktól függően változik, de akár 17 óra is lehet.

6. Milyen országokban kínál másnapi kiszállítást?

Ez nyilvánvalóan kapcsolódik az előző kérdéshez, és ez egy másik téma, amelyről fontos megkérdezni a logisztikai partnert.

Győződj meg pontosan róla, hogy melyik futárcég tudja, mikor és hova vállalni a következő napi szállítást. Egyáltalán nem biztos, hogy a nagy és ismert fuvarozó cégek mindegyikre vállalja és garantálja a másnapi kiszállítást. Itt is pontosan tájékozódj arról, hogy a logisztikai cég milyen fuvarozó céggel dolgozik és az adott cég mit vállal. A  Logify az alábbi cégekkel dolgozik: GLS, Packeta, Foxpost, MPL, Fedex.

7. Milyen csomagolást kínál a fulfillment cég? Foglalkozik-e a kötelező EPR bevallással?

Függetlenül attól, hogy a termék mérete, alakja vagy jellege különös figyelmet igényel, biztosnak kell lenned abban, hogy logisztikai partnered biztosítani tudja a szükséges csomagolást, amely nemcsak a termék védelmét szolgálja a szállítás során, hanem a kívánt vásárlói élményt is biztosítja.

Mindig érdeklődj az elérhető csomagolási lehetőségekről, különösen, ha nem szabványos méretű vagy törékeny termékeket kínálsz.

Az ügyféllel való tárgyalások során a Logify-nál mindent megkérdezünk a csomagolási szabványok teljesítéséhez szükséges speciális követelményekről, és minden egyes tételhez a legjobb megoldást javasoljuk.

2023. közepétől kötelező EPR bevallást kell készíteni. Ha ki van szervezve a logisztikád, akkor ezt a szolgáltató cégnek kell elvégeznie helyetted. Mindenképp kérdezz rá, hogy elkészítik-e a bevallást és ha igen mennyiért. 

8. Van-e biztosítása és ha igen milyen?

Tárgyalások során mindeképp kérdezz rá, hogy milyen biztosítással rendelkedik az adott cég. Van-e vagyoni, személyi, illetve felelősség biztosítása?

9. Milyen az adott cég árpolitikája?

Ez jó kérdés! Az irreálisan alacsony ár, a „minden ingyen van” legyen gyanús. Egyrészt hosszú távon nem lehet fenntartani egy vállalkozást úgy, hogy áron alul dolgozik. Ez vagy rövid időn belül csődhöz vezet, vagy rövid időn belül áremeléshez. Ami pedig elégedettlen ügyfeleket eredményez. Ugyanis ha egy nagyon vonzó ár miatt egy adott szolgáltató mellett döntesz és az a szolgáltató pár hónapon belül megemeli az árát, biztosan csalódott leszel, mert nem ezzel kalkuláltál.

Ha minden csomagra egy fix árat kapsz az is gyanús lehet és nem tartható fenn örökre. Ugyanis nem minden csomag ugyanolyan súlyú, nem minden csomag után kell utánvét kezelést fizetni, eltérő az ára a házhoz szállításnak és a csomagautomatába való kézbesítésnek és sorolhatnánk még a változó tételeket.

Az a legtisztább és leginkább követhető, ha azért fizetsz és annyit, amennyi csomagod volt, amilyen súlyú és amennyi terméket tárolsz a raktárban.

A minőségi, pontos és precíz munkának megvan az ára. A logisztikában különösen igaz az a mondás: „olcsó húsnak híg a leve”.

Az irreálisan alacsony ár mögött vagy „végső elkeseredés áll” és hamarosan a cég végéhez vezet, vagy nagyon kevés ember dolgozik az adott cégben, ami pedig a munka rovására megy és megkésett bevételezéshez, késői csomag kiküldéshez vezet. Szóval semmiképpen sem garantál minőségi munkát. Az ingyenes raktározást pedig valahol, valamikor meg kell fizetni, mert nyilván a logisztikai cég is bérleti díjat fizet vagy hitel törlesztőt, szóval ezeket a költéseket is ki kell termelnie.

A Logify-nál csomagonként kell fizetned a komissiózásért (minél több csomagod van, annál olcsóbb). A fuvardíj attól függ milyen súlyú az adott csomag. A raktározási díjunk pedig aszerint változik, hogy éppen mennyi terméket tárolsz raklapon vagy polcon.

10. Tud-e a logisztikai cég percre pontos információt adni a raktárkészletről? A szoftver visszaad-e készlet adatokat?

Amikor fizikai készletedet a logisztikai partnerednél tárolod, nagyon fontos, hogy ellenőrizni tudd az aktuális készletszintet, hogy tudd kell-e rendelni valamiből, beérkezett-e minden a legfrissebb beszállításnál, stb. Fontos feltenni a kérdést, hogyan férhetsz hozzá ezekhez az információkhoz, hogyan tudod úgy irányítani a vállalkozást anélkül, hogy valaki másra kellene hagyatkoznod, hogy megmondja mit adhatsz el most.

A Logify teljes hozzáférést biztosít a készletmutatókhoz a logisztikai portálunkon keresztül. Ellenőrizheted a készletek szintjét, az egyes megrendelések állapotát, lekérheted a korábbi szállítmányokhoz kapcsolódó történeti adatokat.

11. 24 órában dolgozik?

Erre akkor lehetsz kíváncsi, ha különösen időérzékeny termékeid vannak.

A Logify-nál nem dolgozunk a nap 24 órájában, bár kiemelt szezonban meghosszabbított munkaidőben dolgozunk, hogy biztosítsuk az összes csomag időben történő kiszállítását. Mindig szükség szerint alkalmazkodunk, hogy ügyfeleinknek a lehető legjobb szolgáltatást nyújthassuk. Annak ellenére, hogy raktárunk nem éjjel-nappal üzemel, a Logify partnerei a hét minden napján, 24 órában hozzáférhetnek logisztikai ügyfélkapujukhoz.

12. Meglátogathatom a raktárt?

Jogos kérdés, ha szeretnéd látni, milyen körülmények között tárolják és dolgozzák fel rendeléseidet.

Mindig vannak biztonsági megfontolások, amelyek megnehezíthetik az ilyen látogatásokat, de a legtöbb cég lehetővé teszi az ügyfelek számára, hogy bizonyos körülmények között meglátogassák.

A Logify partnereit és leendő partnereit mindig szeretettel várjuk raktárunkban. 

13. Milyen ügyfélszolgálatot kínál?

Az ügyfélszolgálat minden szolgáltatásnál fontos, és ez alól a logisztika sem kivétel. Mindig kérdezd meg a rendelkezésre álló erőforrásokat, amelyek segíthetnek, ha problémád, kérdésed vagy bármi más, amihez kapcsolatba kell lépnie a céggel.

A Logify raktári munkatársai és a vezetőség munkaidőben bármikor elérhető, és az összes felmerülő problémára azonnali segítséget nyújt.

14. Milyen biztonsági védelem van a létesítményeiben?

A Te készleted értékes, és minden jogod megvan arra, hogy kíváncsi legyél a biztonságra és a védelemre. Mindig érdeklődj az áruk tárolási helyein alkalmazott biztonsági intézkedésekről.

A Logify raktározási helyei videofelügyelettel védettek. A teljes raktár és munkaterület videókamerával megfigyelt és rögzített felvételt készít. Ezen felül természetesen teljes körű biztosítással rendelkezünk a raktárban bekövetkezett károk esetére.

15. Szakosodott-e a cég valamilyen konkrét területre vagy terméktípusra?

Bizonyos típusú termékek speciális csomagolást vagy tárolást igényelnek. Vannak olyan cégek, akik azonnal kizárnak bizonyos terméket a szolgáltatási területükről. Érdemes ezeket tisztázni.

Mindig érdemes megkérdezni, hogy a te termékcsaládod jól illeszkedik-e az adott szolgáltató működési folyamataiba. Pl. tudnak-e hűtendő termékeket tárolni, vállalnak-e, tudnak-e törékeny termékeket kezelni, csomagolni, szállíttatni.

Bár a Logify minden online kereskedőt szeretettel vár, széleskörű tapasztalattal rendelkezünk a táplálékkiegészítők, szépészeti termékek, könyvek, törékeny termékek és bútor termékkategóriában. Polcaink és fűtött tárolóink az ilyen típusú termékekhez vannak optimalizálva, de bio és hűtendő termékeket is tudunk tárolni.

Ma már könnyen szerezhetsz  az adott logisztikai cégről visszajelzést, akár különböző szakmai csoportokban vagy a Google-ben. Viszont figyelj, hogy ezek valódi emberek által írt vélemények legyenek.

Miután begyűjtötted az összes információt a Neked szimpatikus logisztikai cégektől ,készíts egy körülbelüli becslést egy hónapra. Nagyjából látni fogod, hogy megéri-e már Neked kiszervezni a logisztikát. 

A logisztika kiszervezése alapvetően egy nagy lépés, de nagyon hozzá tudja segíteni a céged a növekedéshez. Járd körbe alaposan a döntést és ne csak az olcsó ár legyen az egyetlen döntési szempont!